Tehtävät:
1. Ota kuvia myymälöiden (2-3) sisäänkäynneistä,
näyteikkunoista, esillepanoista (pöytä, seinä ja hylly) ja
kampanjarekvisiitasta
A) Sisäänkäynnin houkuttelevuutta ja myynninedistämistä:
Sisäänkäynnit ovat isot ja myymälän sisältö näkyy todella hyvin ulospäin.
B)
Miltä näyttää myymälän sisällä ulkoapäin (Onko myymälä myyvän ja
houkuttelevan näköinen? Mitä myyjät tekevät? Ovatko työntouhussa?)
Myymälät näyttävät houkuttelevilta ja myyjät näyttävät tekevän töitään.
Myymälän kirkkaat värit houkuttelevat asiakkaan tulemaan sisälle.
C)
Näyteikkunoiden onnistumista ja toteutusta (sommittelua, värien,
valojen käyttö, kampanjat, mitä muuta, onko hinnat näkyvillä, mikä
mielestäsi onnistunutta, mitä sinä tekisit toisin, mitä itse opit omaa
harjoitustyötäsi varten)
Näyteikkunat ovat onnistuneet, tila on otettu haltuun, valot ovat tarpeeksi kirkkaat, mutta samalla lämpimän sävyiset. Hinnat voisi olla paremmin esillä. Kampanjat näkyvät yleensä selkeästi jos sellainen on käynnissä.
E) Miten myymälät poikkeavat toisistaan näyteikkunoilla, esillepanoilla, sisäänkäyntien houkuttelevuudelle?
Osa myymälöistä käyttää kirkkaita värejä, osa taas todella neutraaleja. Kirkkaat värit houkuttelevat ainakin itseäni paremmin,.
F) Pohdi mitkä ovat kevään trendivärejä, mitkä asiat korostuvat tämän kevään esillepanoissa?
Kevään trendivärit selkeästi ovat vaaleanpunainen ja vaalea. Myös todella kirkkaat värit näkyivät olevan monissa liikkeissä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti