keskiviikko 20. joulukuuta 2017

Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa


1. Mitä sosiaalisen median kanavia yritykset hyödyntävät mainonnassa ja miten?


Yrityksen kannalta on kaikista helpointa opetella yhden kanavan käyttö täydellisesti.
  • Facebook
  • Instagram
  • Google+
  • Twitter
  • Youtube
  • Pinterest
  • LinkedIn
Näiden avulla yritys saa lisämainontaa ja todennäköisesti enemmän asiakkaitakin ja löytää oman asiakaskuntansa.

2. Mikä on sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteet? 

  • Liikenteen ohjaaminen yrityksen verkkosivuille.
  • Suora myyminen verkkosivustolla.
  • Yrityksen tunnettavuuden lisääminen.
  • Yrityksen brändin tunnettavuuden lisääminen ja positiivisten mielikuvien luominen ihmisille yrityksestä.
  • Asiakkaiden sitouttaminen yrityksen toimintaan.
  • Vuorovaikutuksen kasvattaminen asiakkaiden kanssa.
3. Millainen some mainonta on tehokasta? 

 Silloin some mainonta on tehokasta, kun siihen on käytetty aikaa ja vaivaa ja löydetty se oikea sosiaalinen media ja tapa löytää uusia asiakkaita.

4. Millainen kuva toimii Facebook-mainonnassa?


Hyvä Facebook mainos on näyttävä, värikäs, iloinen. Siinä näkyy logo, tarjous ja lapsi/eläin. 


5. Valitse 2 yritystä (verkkokaupan omaavia ja tutustu niiden käyttämiin some mainonnan 
keinoihin. Mainitse ensin yritykset, mitä kanavia ja miten käyttävät.
Cubus.
Instagram & Facebook: Kertovat viikon tarjoukset ja näyttävät uutuus trendi tuotteet.
H&M.
Instagram & Facebook: Kertovat viikon tarjoukset ja näyttävät uutuus trendi tuotteet.


6. Suunnittele jonkun verkkokaupan some mainontakampanja. Mieti mitä tuotteita kampanjassa on, mitä kanavia ja miten hyödynnät.

H&M: Pyjamat
Instagram ja facebook.
Laitan kuvan pyjamista jouluisella teemalla ja siihen samaan kuvaan "kaikki pyjamat nyt -25% kaikista norm. hintaisista tuotteista vain tämän viikon"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti